|
Komunikacja niewerbalna. Scenariusz szkolenia rady pedagogicznej
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5956 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Cel ogólny: Doskonalenie umiejętności nauczycieli w zakresie posługiwania się komunikacją niewerbalną. Cele operacyjne: Nauczyciel po szkoleniu powinien: rozumieć pojęcie komunikacja niewerbalna rozpoznawać i nazywać sygnały komunikacji niewerbalnej odczytywać i interpretować język ciała świadomie stosować komunikację niewerbalną wykorzystywać język ciała w poprawie relacji: uczeń - nauczyciel, nauczyciel - nauczyciel Czas trwania : 3 godz. dydaktyczne Metody: podające - mini - wykład o komunikacji niewerbalnej aktywizujące - warsztatowa, drama, burza mózgów Materiały: foliogramy, rzutnik pisma materiały piśmiennicze kartki z poleceniami ilustracje postaci
Przebieg szkolenia: Wstęp: 1. Zapoznanie uczestników z tematem i celami szkolenia. 2. Opracowanie zasad pracy w grupie. 3. Określenie poziomu energii grupy. Rozwinięcie: 4. I wariant - poziom energii wysoki II wariant - poziom energii niski - mini wykład - zabawa energetyczna "Komórki do wynajęcia" Ćwiczenie nr 1: „DRAMA”: za pomocą mowy ciała należy przedstawić tytuł filmu lub książki - uczestnicy losują kartki z tytułem i przedstawiają go uczestnikom za pomocą mowy ciała. Uczestnicy odgadują. Ćwiczenie nr 2: „POSTACIE”: odczytywanie sygnałów języka ciała - praca w grupach (podział na grupy za pomocą losowania kolorowych cukierków), grupy losują ilustrację postaci i maj za zadanie odczytać sygnały, które przekazuje ta postać.
Podsumowanie: 5. Ćwiczenie nr 3: „SYGNAŁY MOWY CIAŁA”: połowa grup określa i zapisuje pozytywne sygnały języka ciała, druga połowa - negatywne. Podczas prezentacji wykreślane są powtarzające się zapisy. 6. Określenie poziomu energii po zajęciach. 7. Rozdanie materiałów szkoleniowych zawierających literaturę przedmiotu. 8. Diagnoza potrzeb Rady Pedagogicznej w zakresie WDN. 9. Ewaluacja - ankieta.
Opracowały: mgr Iwona Kałędkowska - Szajerka mgr Marzena Remiś mgr Aleksandra Romanowska
| |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|